HW.2023-012

Interim-netwerk

Voor het Interim-netwerk van LOGOS scholengroep zoeken we leergierige leraren en vierdejaars pabostudenten die het voortouw nemen. Je denkt in kansen en je wilt je werkveld verruimen. We stimuleren je nieuwsgierigheid en bieden je een goed contract, extra begeleiding en scholingsmogelijkheden.

Waarom het Interim-netwerk?

Dankzij interim-leerkrachten volgen kinderen al hun lessen. In de teams ontstaat meer ruimte voor werkplezier, ontwikkeling en het bewaken van gezonde grenzen.

Ben jij een interimmer?

Je bent leerkracht of je bent in de afrondingsfase van je opleiding daarvoor.
Je gáát voor de ontwikkeling van vier- tot negentienjarigen.
Je wilt

• hybride werken: veel leren en boeiend werk combineren;
  • variatie én zekerheid in je werk;
  • doorgroeien in je vakmanschap;
  • je veelzijdigheid en kwaliteiten gericht inzetten;
  • andere scholen en onderwijsconcepten leren kennen;
  • je werk ‘anders organiseren’;
  • vaste uren op je school combineren met interim-uren op andere LOGOS-scholen;
  • samenwerken en leren met steeds andere professionals.

Samen leren en werken

Als interim-leerkracht ben je bij LOGOS scholengroep op je plek. Op onze zestien scholen in de gemeenten Gorinchem, Vijfheerenlanden (Leerdam) en West Betuwe kun je als (startende) interimmer waarde toevoegen en groeien in je werk.

Wat doe je als interim-leerkracht?

Je bent een jaar lang aan het werk op verschillende LOGOS-scholen. Je neemt de groep voor langere tijd over tijdens de afwezigheid van de vaste leerkracht. Ook draai je mee in een team dat jouw expertise en flexibele werktijd nodig heeft om stappen te zetten in scholing en onderwijsontwikkeling. Soms val je in bij calamiteiten. Dit interim-werk kun je ook in deeltijd doen, naast je vaste dagen op je eigen school.

Het Interim-netwerk is een kans om stappen te zetten in je werk, het onderwijs te verkennen en te ontdekken waar jij het beste past. Interim-werk is dan ook ideaal voor startende leraren en professionals die toe zijn aan een nieuwe impuls.

We ontmoeten je graag!

Wil je meer weten over het Interim-netwerk? Neem vrijblijvend contact op met Tedo Oevermans, stafmedewerker HR (Tedo.Oevermans@stichting-Logos.nl – T 0345 637 980).

Pilot

LOGOS staat voor kwalitatief goed en uitdagend onderwijs en we zijn een betrokken, goede werkgever. Nieuwe, bewezen werkwijzen brengen we in de praktijk en er is ruimte om te experimenteren. Daarom is er deze pilot Interim-netwerk. In het schooljaar 2024-2025 gaat deze van start.