evb-20190618-4270print

Kompas voor de toekomst

Bij LOGOS vinden we ‘leren’ een ontdekkingsreis. We gaan als LOGOS-vloot met een heldere bedoeling op pad. We zijn nieuwsgierig en leren van álle aspecten van de reis.

Op avontuur!
LOGOS-scholen varen onder één vlag, als een bonte verzameling van prachtig opgetuigde, veilige schepen. Onze leerlingen zijn passagiers. De bemanning heeft één doel voor ogen: er samen met de passagiers ‘een reis om nooit te vergeten’ van maken. Ouders weten dit; ze willen dat hun kinderen met ons op reis gaan.

Vakmanschap
De zee kan kalm en onstuimig zijn. Dat vraagt een kundige bemanning met kennis van de zee, het schip en de passagiers. Iedereen aan boord leert ook zelfstandig te varen.

Koers
Vooraf hebben we als kapiteins en bemanning gesproken over wat we als vloot willen betekenen en welke koers we daarom willen varen. ‘Koers 2019-2023’ is onze gezamenlijke koers, die we tijdens de reis steeds bijstellen en ontwikkelen. Gedeelde waarden als ‘geloof, hoop en liefde’ leiden ons naar nieuwe ontdekkingen.

We zijn onderweg. We hebben er zin in en vertrouwen op een behouden aankomst.

Vaar je mee?

Henk Mackloet,
College van bestuur LOGOS

Missie

LOGOS staat voor waardegedreven, uitdagend en kwalitatief goed onderwijs. Daar werken we elke dag aan! In ons werk helpen we leerlingen uit te groeien tot zelfstandige en verantwoordelijke burgers, zodat zij later hun eigen waardevolle bijdrage kunnen leveren aan de samenleving.

Op onze scholen ontwikkelen leerlingen de kennis, vaardigheden en de houding die ze daarvoor nodig hebben. Ze krijgen veel aandacht, ruimte en een breed aanbod, zodat ze hun talenten ontdekken en ontplooien. De protestants-christelijke waarden vormen daarbij onze basis.