Image-1

Onderwijsreis met Teachers4Teachers

vrijdag 24 februari 2023

Vier LOGOS-collega’s reizen van 22 februari tot 5 maart naar Kenia voor een onderwijsreis met de stichting Teachers4Teachers.

Ellen Boer en Jolanda Hulshof van de Julianaschool en Carla den Breejen en Annemarie Timmermans van CBS Herwijnen hebben twee voorbereidingsdagen in Amsterdam achter de rug met alle deelnemers (49) uit heel Nederland.

Op basis van gelijkwaardigheid gaan ze samenwerken met Keniaanse collega’s, verzorgen workshops over ‘active learning’, houden klassenbezoeken en hebben onderwijs gesprekken.

De kracht van het idee is het buiten de kaders leren kijken, over grenzen heen ervaren hoe het in Kenia gaat. Dit past uitstekend bij de kernwaarden van LOGOS en het waardengedreven onderwijs dat LOGOS voorstaat.

Met de opgedane ervaring kunnen deze LOGOS-collega’s samen met de ‘achterblijvers’ na de reis kennis en kunde delen in het kader van het focuspunt Samen Leren Inhoud Geven uit het Koersplan.

Teachers4Teachers is een organisatie van vrijwilligers met als doel de onderwijsontwikkeling in Kenia te bevorderen. Zij brengen onderwijsgevenden uit Nederland en Kenia met elkaar in contact. www.teachers4teachers.nl

Benieuwd naar de Kenia-avonturen? Kijk mee op Polarsteps - Annemarie Timmermans - Onderwijsreis naar Kenia: https://www.polarsteps.com/AnnemarieTimmermans/6452727-onderwijsreis-naar-kenia

Naar overzicht