Lions Club Leerdam sponsort laptops

Lions Club Leerdam sponsort laptops en chromebooks voor scholen in Leerdam

woensdag 12 mei 2021

Online lessen

Tijdens de coronacrisis werden de scholen gesloten en moesten de leerlingen online lessen gaan volgen. Om de leerlingen goed te kunnen voorzien van de daarbij benodigde apparatuur, moesten de scholen extra laptops en chromebooks aanschaffen.

Nu thuiswerken in verband met de quarantainemaatregelen nog steeds actueel is en het dat in de toekomst waarschijnlijk nog blijft, is het voor de leerlingen belangrijk dat ze een device van school kunnen lenen.

Flinke investering

Bart Bruggeman van de Lions Club Leerdam geeft aan dat de aanschaf van deze apparatuur voor de scholen een flinke investering is. Scholen krijgen wel een overheidssubsidie van 75 procent van de aankoopsom, maar er blijft toch een flink bedrag over dat de scholen zelf moeten betalen. Dus heeft de Lions Club Leerdam besloten om de scholen te steunen en de eigen bijdrage van 25 procent van de kosten over te nemen. Hiervoor heeft de Lions Club een totaalbedrag van € 8.000 beschikbaar gesteld.

Overhandiging

Dit bedrag is maandag 10 mei op het schoolplein van de basisschool De Hobbitstee in Leerdam door Bart Bruggeman en Rob Smouter van de Lions Club overhandigd aan de vertegenwoordigers van de scholen. Namens de O2A5-basisscholen was directeur Cornelie Bogerd aanwezig. Namens de de LOGOS-basisscholen directeur Mariska Mathilde van Vugt en namens de VMBO De Joost directeur Jolanda Vink.

Dankbaar

Alle betrokken scholen zijn de Lions Club zeer dankbaar voor deze mooie bijdrage!

Naar overzicht